Tilkøb udvidet garanti på alle dine produkter igennem smartery

Som forbruger har du ret til 2 års reklamationsret ifølge den danske købelov. Reklamationsretten giver dig ret til at reklamere over et produkt, som ikke længere fungerer som det bør. For de fleste køb betyder det, at ved opståede fejl inden for de første 2 år efter købsdatoen, skal virksomheden udbedre fejlen ved fx. at sende varen til reparation. Men hvis det viser sig at det ikke skyldes en defekt ved varen fra produktion af varen, hænger du selv på omkostningen. Det kan være svært at bevise, og vi anbefaler derfor at du med et lille ekstrabeløb får fuld garanti på dine varer.

Hos smartery ønsker vi, at det skal være trygt at handle. Vi sælger udelukkende kvalitetsvarer, derfor er vi villige til at tilbyde en udvidet 2-årig garanti på alle produkter købt hos smartery!

Varer under <1000 kr. – 80,-

Varer over >1000 kr. – 120,-

Varer over >2000 kr. – 300,- 

Det er udpræget misforståelse når garanti og reklamationsret bruges om den samme dækning. Reklamationsretten sikrer, at fejl og mangler udbedres hvis fejlen er sket inden for de første 2 år efter købsdato. Men der kan være mange “hvis’er”, når man taler om reklamationsret. Du har måske selv prøvet at stå med din dyre smartphone, hvor du har påberåbt dig reklamationsretten og efterfølgende fået en afvisning, fordi fejlen skyldes andet end dét reklamationsretten dækker. 

Hos smartery vil vi sørge for, at det aldrig sker for dig og de produkter du køber hos os. 

For et lille ekstra beløb får du nemlig 2 års fuld garanti, udover din reklamationsret. Det vil altså sige, at du modtager de lovpligtige 2 års reklamationsret, men du vil også have din udvidede tillægs-garanti de første 2 år. Så er du godt dækket ind.

Hvis elektronikken bliver defekt indenfor de første 2 år, får du altid kvit og frit en erstatningsvare tilsendt. Hvis varen ikke længere kan skaffes er det vores opgave at tilbyde dig en vare som tilsvarer de oprindelige specifikationer. 

Hvis du har lyst til at læse mere om dine rettigheder, som forbruger kan du læse mere hos forbrugerrådet TÆNK eller hos konkurrence- og forbrugerstyrrelsen.